Hongkong

13 november 2011 - Hong Kong Island, China

Het weer is er super ( 25 graden en meer met een lekker zonnetje). Heb besloten om een hop on hop off bus te pakken om de highlights te bekijken. Voktoria peak met het trammetje omhoog om te genieten van het uitzicht over de stad. Daarna Aberdeen het visdorp. met een Sampan door de haven gevaren waar het beroemde jumbo restaurant drijft waar 2500 mensen kunnen eten. Als je er om heen vaart zie je ook de keuken en dan denk ik : laat maar !! een vieze bende met rokende koks in de keuken. Heb ook nog effe met mijn voeten in de zuid chinese zee gestaan in Repulse bay om af te sluiten op de Nathan road. Deze belangrijkste shopping straat staat haaks om mijn straat waar mijn hotel zit. Je kunt hier over de koppen lopen zo druk is het. Volgens mij geven ze het hier ook weg. Rijen dik bij de ingang van louis vuiton , hermes . prada , lolex etc. En de mensen hebben het er ook voor over om lang te wachten. Hongkong is helemaal niet zo veel goedkoper als in nederland is mijn idee. Superdry spijkerbroeken end. zijn gelijk geprijsd. De rijke chinezen pronken graag met hun auto en de meest exclusieve wagens rijden voorbij. En dan te bedenken dat hier een vierkante meter 40.000 euro kost. Hongkong staat dan bekent om zijn skyline , ik vind die van Shanghai veel imposanter en kleurrijker. Het leven hier in Hongkong is ook veel gehaaster en heb er genoeg van om tussen al die kakelende kippen te vertoeven. Vanavond om 23.25 mijn vlucht naar huis en sta om 5.00 op Schiphol. Moet nog effe een dikke jas aanschaffen heb ik begrepen!! Een kleine foto sessie volgt in de loop van de volgende week nadat ik mij door de 2000 foto's heen geworsteld heb. spreek jullie snel, Ronald

1. Bart:
    13 november 2011
    Nou! Dat zit er op. Zin in hutspot zeker? Goede terugreis. Spreek je snel! Ni hao.
    Bart
  2. Marielle:
    13 november 2011
    Sinterklaas is gisteren aan gekomen en ik heb begrepen van Jens en Seb dat de Pieten zoek zijn..als jij nou een paar chinezen (ik heb begrepen dat er maar er daar maar zat van zijn) meeneemt komt het misschien nog goed ..want de jongens zien het niet zitten hoe die oude man alle kadootjes moet pakken en snoepgoed moet uitdelen.

goede reis en dikke zoen xxx

jel
  3. katrien:
    13 november 2011
    er zitten hier twee meiden werkelijk de minuten af te tellen tot je weer thuis bent...

goede terugreis !!!

Katrien