Hangzou

4 november 2011 - Luoyang, China

Goede morgen allen, Gisteren het kleine stadje Hangzou bezocht. Hier wonen slechts 8 miljoen inwoners. Ik zit nu in midden china en in de driehoek Shanghai/hangzhou/sozhou. In deze driehoek wonen in totaal meer dan 35 miljoen inwoners en binnen 10 jaar komen er daar nog 15 bij. Het westlake schijnt een van de meest romantische plaatsen in China te zijn en hier worden enorm veel huwlijks aanzoeken en trouwerijen gedaan. Ik vond dit maar een gemaakte atmosfeer en die chinezen hebben een ander gevoel voor romantiek. Daarna een prachtige tempel bezocht met veel bouddha's die uitgehouwen zijn in de rotsen. S'avonds optioneel een show die ik lekker aan mij voorbij liet gaan. Hangzhou is ook bekend om zijn thee ( groene draken thee ) en dus zijn we de bergen in getrokken en hebben de thee plantages bezocht. Natuurlijk zijn we niet de enige toeristen hier. Jaarlijks gaan 100 miljoen chinezen in eigen land op vakantie. Het is nu erg rustig zeggen ze en normaal lopen er 15 x zoveel chinezen voor je voeten. Het is een volkje wat trekt ,duwt en voordringt en schijt heeft aan alles. Soms zou je ze wel wat willen doen. Chinese toerisme is wel erg georganiseerd en massa's groepen volgen dat ene vlaggetje van de gidsen. Vandaag ook 80 km snelweg gereden die er overigens perfect bijliggen. 4 baans en beter dan bij ons met in de berm prachtige bomen en planten. Verkeers regels zijn anders of beter gezegd afwezig. Ze halen van alle kanten in en hebben schijt aan de rest. Tijdens de route zie je wat ze allemaal aan het bouwen zijn en complete steden staan in de stijgers om de vraag naar woningen aan te kunnen. Appartement kost hier 70.000 euro en wanneer een jongen wilt trouwen zal hij eerst een woning en een auto moeten hebben anders komt hij niet in aanmerking. Nu al zijn er 10 miljoen mannen die naast de pot pissen omdat er meer mannen dan vrouwen zijn. Bmw is hier het status model en die moet dan eigenlijk nog verlengd zijn. Wagen park is hier hartstikke goed en het nieuwste van het nieuwste rijdt hier rond. Na 2 weken China wordt voor mij wel duidelijk dat dit land , het land van de toekomst is. Veel hoef je deze mensen niet te leren en wat ze niet hebben kopen ze. Ik snak wel even naar de natuur maar die moet nog even wachten. Lekker effe weinig mensen en een beetje rust. Dat geschreeuw, gerochel , getuter op staat en die gehaaste mensen wordt wel een beetje teveel. groeten Ronald

1. Muis:
    4 november 2011
    Vieren ze in China 11/11 ? Of moeten we er volgende week eentje voor je meepakken ?
  2. Marielle:
    4 november 2011
    Grappig ik ben ook in West Lake geweest met Matty destijds (toen ik mee mocht ipb-en naar Shanghai). Wij hebben er toen fiets(jes) gehuurd want veel activiteiten waren er niet. Joh neem een lekkere massage om te relaxen.
    Enne hebben ze je armen al geaaid...zij zijn van die kale kikkers..laat je borstkas maar niet zien ...dan moet je ze van je afslaan.

neem maar een chinees biertje op paps vandaag xxx jel
  3. Michiel:
    5 november 2011
    Denkt dat Kees wel trots op je is ...en vooral jaloers op deze dag. Geniet van de neut en sigaar
  4. Jos:
    6 november 2011
    nog even bij die snotterende chinezen ,dan ben je weer in dit perfecte maar saaie landje!
    groetjes rina