Peking

23 oktober 2011 - Peking, China

Nadat ik aangekomen was in peking ging ik rechtstreeks naar het hotel. Telefoon nummers waren uitgewisseld en hadden afgesproken elkaar een x te treffen in de stad. Het hotel is prima en ligt aan de tweede ring , dit lijkt ver maar lopend kom ik tot de ontdekking dat er zat te zien is in de omgeving. Eerste avond in de buurt van het hotel gebleven want ik zou mijn aardbei contact de volgende dag in de ochtend treffen.Helaas bleken onze smsjes langs elkaar heen te vliegen en hebben we dit uitgesteld tot maandag . Ben naar de tempel van de hemelse vrede gelopen , dit ligt in een enorm park en je hebt meteen even een idee dat het ook rustig kan zijn in Peking. Rond de tempel wemelt het van de toeristen , hele hordes lopen achter gidsen aan met vlaggetjes en petjes. Mbv een digitale gids in mijn oor heb ik op mijn gemakje de tempel bezocht. Om 8 uur afgesproken met de hollanders om een hapje te eten en te gaan stappen. nadat we besteld hadden en keken naar onze gerechten hadden we het idee dat het er zalig uit zag. Nadere inspectie van de gerechten gaf ons een andere mening. De eerste hap van de eend voelde aan of ik op kraakbeen zat te kouwen. Het bleken de zwemvliezen te zijn. Met de nodige biertjes hebben we onze gerechten weggespoeld en zijn de stad ingetrokken.In de buurt van Working stadium zijn een hoop kleine barretjes en discotjes. Veel gelachen en wel leuk want in je eentje ga je niet zo snel op pad. Vandaag ben ik de hutongs ingelopen , dit zijn de kleine straatjes en wijkjes midden in Peking. Hier zieje eigenlijk hoe de chinezen leven en wonen. Ik kwam uit in de meest moderne winkel straat van peking vlak bij het Mao mausoleum. Wil ook niet te veel toeristische dingen bezoeken want over enkele dagen ga ik dit alles met een gids nogmaals bekijken. Wilde vandaag eigenlijk vandaag gaan fietsen maar het regende en maar gaan lopen zodat de schade beperkt bleef .Vanavond een rustige om morgen fit te zijn voor het werk. De groeten en tot morgen, Ronald

3 Reacties

  1. Marieke:
    23 oktober 2011
    Ha Ron,
    Wat een reis... Nederlanders zitten echt overal als ik zo je verslag lees. Ben benieuwd naar je China ervaring. Wat het eten betreft, ik vond soep erg lekker daar! Misschien een keer proberen. Wan-an (=Weltrusten, als ik het goed onthouden heb)
    Groetjes uit een heerlijk zonnig Roosendaal,
    Marieke
  2. Jos:
    24 oktober 2011
    hoi ron
    erg prettig om jou te volgen
    ben blij dat je nu in china bent
    de treinreis leek ons niet zo geldig,maar wel een ervaring rijker.
    wij wensen jou nog een te gekke reis.
    vele groetjes
    rina
  3. conny:
    24 oktober 2011
    Hoi Ronald,
    Na de enerverende treinreis nu wat relaxen,een goed bedje is toch wel belangrijk dan ga je goed uitgerust weer op pad naar de verboden stad of de chinede muur.moet wel geweldig zijn!! Ik ga a.s.woesdag 4 dagen naar Barcelona , ach verschil moet er blijven vind je ook niet !! Nog fijne weken en tot horens, groetjes. Mam xx